Rett ved Torget i Svolvær har Kystmegler ledig stilling som megler og/eller meglerassistent. Kystmegler ivaretar forsikringsordninger for bedrifter – hovedsakelig i Nord-Norge, men også i landet for øvrig.
– I utgangspunktet er det en meglerassistent vi søker. Men skulle vi komme i kontakt med en person som har erfaring fra bedriftsforsikring, kan det være at vi ansetter to personer: Én tredje megler og en meglerassistent, sier grunnlegger, eier og daglig leder i Kystmegler i Svolvær, Arne Henriksen.
Blir det full pott, skrives historie ved meglerkontoret: De siste årene har det vært tre ansatte. Fire vil bli en ny milepæl. – Oppdragsmengden er økende. Vi opplever at flere i næringslivet i nord ser verdien av å benytte oss som megler og rådgiver på forsikringssiden. I oppstarten er kundene mest opptatt av at forsikringspremien skal gå ned. Over tid opplever vi økt forståelse for vår oppgave. Kundene setter pris på rådgivningen og skadeforebyggingen vi tilbyr, og ikke minst tidsbesparelsen ved at vi følger opp og forvalter forsikringene, sier Arne Henriksen.
Kystmegler trimmer kundenes forsikringsporteføljer gjennom jevnlig konkurranseutsetting. – Da henter vi inn tilbud basert på kriterier og spesifikasjoner som defineres i hvert enkelt tilfelle. Basert på tilbudene, gjennomfører vi forhandlinger før vi legger fram ei anbefaling for vår oppdragsgiver, forklarer Arne.
Han har 30-årsjubileum som forsikringsmegler i år. I 1989 begynte han som megler hos Heath Lambert Insurance i Oslo. Etter mange år som ansatt i meglergiganten Marsh tok han opp med sjefen at han gjerne ville starte for seg selv. I Nord-Norge.
Sommeren 2011 var Kystmegler oppe og gikk. De første årene med 1,5 stilling. Arne som megler og en assistent i halv stilling. Sønnen Daniel var ferdig utdannet siviløkonom i Bodø samme år som Arne etablerte Kystmegler. Daniel jobbet ved Universitetet i Nordland (nå: Nord Universitet) i tre år etter endt utdanning. I 2014 flyttet han hjem og begynte som megler.
– Det gjorde at oppdragsmengden økte, og stillingen som assistent ble utvidet til et helt årsverk. Siden 2016 har det vært tre heltidsansatte ved Kystmegler-kontoret. I 2017 flyttet bedriften inn i splitter nye og egeneide kontorlokaler i Kjolestuegården rett ved Torget i Svolvær. Kystmegler oppnådde stor respons da de gjennom en video på Facebook fortalte at de skulle rekruttere en erstatter for Morten, som sluttet. Filmsnutten har oppnådd nærmere 10.000 avspillinger, og Arne opplevde å få tilsendt CV-er via både epost, Messenger og firmapost. – Det var en utrolig respons. Alle er informert om at vi likevel vil kjøre en ansettelsesprosess med utlysning og søknadsfrist. Alle som er blitt tagget i Facebook-innlegget, er kontaktet av oss og oppfordret til å sende en kortfattet søknad med CV, sier Arne Henriksen.
Responsen får avgjøre om det blir ansatt én eller to personer ved meglerkontoret midt i Svolvær. Rettere sagt: Bakgrunnen til dem som søker avgjør.
– Driver du en liten virksomhet, er personene, deres bakgrunn og personlige egenskaper ufattelig viktig – for ikke å si avgjørende. Skulle vi nå komme i kontakt med en person med relevant forsikringsbakgrunn – ja, så lar vi kort og godt ikke sjansen gå fra oss. En meglerassistent vil vi trenge uansett. Til denne stillingen spiller de personlige egenskapene størst rolle. Den som ansettes som meglerassistent må være ryddig og strukturert, da det er en del rutiner som skal følges opp. Samtidig må vedkommende være utadvendt, kunderettet og selgende. Dette er ei «innestilling», men med utstrakt dialog ut mot både kundene og forsikringsselskapene, forklarer Arne Henriksen.
– Få no med at vi tilbyr konkurransedøkti lønn og gode forsikringsordninge. Men det sei sæ kanskje sjøl…?
Søknadsfrist til stillingen(e) er 27. oktober. Søknad med CV sendes til [email protected] Spesifiser om du søker stilling som megler eller meglerassistent.