Har du forsikringserfaring og brenner for Tromsø? Da kan du være personen Kystmegler søker til å etablere vårt første kontor i byen. – Vi er alltid på jakt etter de beste og dyktigste folkene innen forsikring. Nå søker vi etter en erfaren og sulten person i Tromsø med bakgrunn fra bedriftsmarkedet på forsikring, sier Daniel Henriksen, daglig leder i Kystmegler. Forsikringsmegleren fra Lofoten utlyser nemlig et oppdrag utenom det vanlige - å etablere nytt kontor i ishavsbyen - med alle fordeler og muligheter det innebærer! – Den rette personen vil få store muligheter til å sette sitt preg på jobben og bygge opp avdelingen i Tromsø helt fra grunnen. Attraktiv region 10 år etter oppstarten i Svolvær, er Kystmegler klar for å utvide markedet igjen. I fjor åpnet forsikringsmegleren kontor i Bodø. Nå står altså Tromsø for tur. – Tromsø er en stor region med mange landskjente og velrennomerte bedrifter. Det er en by i utvikling og vekst. Når vi skal vokse er det selvsagt attraktivt å åpne kontor i Nord-Norges største by, sier Daniel. Kystmegler forvalter i dag forsikringsporteføljene for et bredt spekter av næringslivet i nord. Brorparten av bedriftene har adresse i Nordland. Men Kystmegler har også kunder i Troms og Finnmark og i Sør-Norge. – Vi ser et betydelig forsikringsmarked i Tromsø. En etablering her vil også styrke teamet vårt og gi økt synlighet ut mot kundene, sier Arne Henriksen. – Den rette personen vil få store muligheter til å sette sitt preg på jobben og bygge opp avdelingen i Tromsø heltfra grunnen. Bygger team for framtida For det nettopp temaet det hele handler om. Siden Arne etablerte Kystmegler i 2011 har selskapet vokst sakte og kontrollert. Utvidelser av staben har alltid vært betinget av at den rette personen kommer inn. Etter at sønnen Daniel kom inn i 2014 har firmaet vokst til fire ansatte. Først da de “kapret” den erfarne forsikringsmannen Christian Olsen i fjor var tiden inne for å åpne kontor i Bodø. – Christian var rett mann til rett tid. Kontoret i Bodø har vist seg å være en svært god etablering som har gitt mange nye kunder. Vi tror potensialet i Tromsø er minst like stort, mener Arne. Profesjonell rådgivning Kystmegler tilbyr skreddersøm av markedets beste forsikringsordninger for næringslivet. - Kort fortalt trimmer vi kundenes forsikringsporteføljer gjennom jevnlig konkurranseutsetting. Ved å innhente tilbud basert på spesifikke kriterier og spesifikasjoner, forhandler vi frem markedets gunstigste forsikringsløsninger, forklarer Daniel. – Og oppdragsmengden er økende. Vi opplever at flere i næringslivet i nord ser verdien av å benytte oss som megler, rådgiver og konsulent. Primært på forsikringssiden, men også i forhold til pensjon og garantier, sier Arne. Nærhet til kundene Forretningsmodellen til Kystmegler gir samtidig en helt annen nærhet til kundene, som mange verdsetter. – Forskjellen er at en megler jobber for kunden. Uten bindinger til spesifikke forsikringsselskap, kan vi jobbe objektivt i forsikringsmarkedet for å gi det beste tilbudet til kundene. Vi når også et langt større marked enn en vanlig bedriftskunde, forklarer Daniel. For bedriftene vil et samarbeid med en profesjonell forsikringsmegler gi betydelige besparelser, både på tid og kostnader. – Skal du jobbe i en anbudsprosess på egenhånd, må du ha møter med alle selskapene, og sammenligne ved å gjennomgå detaljene i hvert enkelt tilbud. Når du ikke kan dette, er det lett å gå seg vill i teknisk fagspråk og kategorier. Som megler er vi en objektiv part som konkurranseutsetter forsikringene for deg. Da vet du at du får en pris som er konkurransedyktig, sier Arne. – Vi er opptatt av tett kontakt med kunden gjennom hele året. Det skal være lav terskel for å ta kontakt. Unik mulighet
Arne og Daniel i Kystmegler har allerede hatt “følere” ute og vet at det finnes gode kandidater for jobben i Tromsø. – Så raskt vi finner rette person er vi klart til å sette i gang. Så ikke nøl med å kontakte oss, oppfordrer de to. – Og: Det burde være unødvendig å si, men likevel - Kystmegler har svært konkurransedyktige betingelser og gode personalordninger, smiler Arne og Daniel Henriksen. Med sju bakerier i hele landsdelen lager Bakehuset Nord-Norge kortreiste brød hver eneste dag til sultne nordlendinger. Da må produksjonsutstyret være i trygge hender. – Kystmegler trimmer våre forsikringsporteføljer gjennom jevnlig konkurranseutsetting. Ved å innhente tilbud basert på våre spesifikke kriterier og spesifikasjoner, forhandler Kystmegler frem markedets gunstigste forsikringsløsninger, sier økonomisjef Andre Jensen i Bakehuset Nord-Norge. Over 200 ansatte fordelt på sju bakerier fra Svolvær i sør til Svalbard i nord, sørger hver dag for at folk i hele landsdelen har tilgang til ferske brød og bakervarer i butikkhyllene. Kortreist mat og hyggelige smaksopplevelser er fundamentet i driften til Bakehuset Nord-Norge. – Vi driver med matproduksjon i stor skala og har en rekke maskiner og inventar som er nødt til å fungere hele tida. Vårt behov er til enhver tid å sikre at driften går kontinuerlig. Hvis det skulle oppstå større problemer i produksjonen er vi avhengig av å få rask hjelp for å fikse det. Hvis en sentral maskin ryker må vi få den reparert eller erstattet nærmest på dagen for å sette det på spissen, sier økonomisjef Andre Jensen i Bakehuset Nord-Norge. For oss er det gunstig å få en profesjonell tredjepart til å sørge for at vi får de beste forsikringsavtale Bunnsolide forsikringsavtaler er derfor avgjørende for selskapet. Det skaper trygghet rundt matproduksjonen og gir et økonomisk sikkerhetsnett ved uforutsette hendelser. Siden 2018 har Kystmegler ivaretatt Bakehuset Nord-Norge sin forsikringsportefølje. – Det er en grunn til at det finnes forsikringsmeglere. Forsikring er et eget fag. Det er ikke noe vi sitter med særskilt kompetanse på. For oss er det gunstig å få en profesjonell tredjepart til å sørge for at vi får de beste forsikringsavtalene. I det ligger selvsagt også å få så gunstige priser som mulig, sier Jensen. Bakehuset Nord-Norge leier produksjonslokaler, men har full skadeforsikring på alt av eget produksjonsutstyr og inventar. For ti år siden opplevde bedriften storbrann i Tromsø, der bakeriet på Langnes ble totalskadd, men heldigvis uten at ansatte ble rammet. – Det er varme ovner som står på og med høye temperaturer i bakeriet. Vi jobber alltid for å minimere risiko, men det er godt å vite at man er ivaretatt hvis noe skulle skje, sier økonomisjefen. Siden den gang har selskapet økt produksjonen jevnt og trutt, uten alvorlige hendelser. – Bortsett fra et fryselager som ble ødelagt i et av produksjonslokalene våre, har vi heldigvis ikke hatt større skadetilfeller siden samarbeidet med Kystmegler startet. Erstatningsprosessen gikk veldig fint. Vi listet opp og dokumenterte skadene, så tok Kystmegler seg av innsendingen til forsikringsselskapet og håndterte oppgjøret. – Det er vanskelig å ta høyde for alle mulige situasjoner, men så langt føler vi at de store tingene har fungert etter hensikten. Vi regner at det hvis det mot formodning skulle bli større tilfeller, så vil de samme mekanismene slå inn, sier Jensen. Økonomisjefen framhever nærheten til forsikringsmegleren som en stor fordel i det daglige.
– Det betyr mye å ha et kontaktpunkt som gjør det enkelt å gi beskjeder eller få råd. Å sitte i telefonkø til et forsikringsselskap der du kanskje blir satt over til rette vedkommende er ikke noe særlig. Nå kan vi sende ei tekstmelding til Kystmegler og få hjelp med en gang. I likhet med dagligvarebransjen har bakerier og matprodusenter generelt kommet greit ut av korona-pandemien. I sum landet Bakehuset Nord-Norge på omtrent samme årsomsetning i 2020 som i 2019, på 216 millioner kroner. Landsdelens største bakerikonsern produserer hvert år over 25 millioner bakeri- og konditoriprodukter til sine kunder, levert gjennom de største matvarekjedene. Den største utfordringen med å drive et bakerikonsern i dag er ifølge Jensen stadig mer begrenset tilgang på faglærte bakere. – Selvsagt er det utfordringer knyttet til logistikk og transport i en langstrakt landsdel. Men det er mer håndterbart enn å få ungdom og andre til å ta fagbrev og utdanne seg innen bakerbransjen. – Hva er årsaken til det? – Det er vanskelig å si. Vi mener at vi kan tilby spennende arbeidsoppgaver og bedre arbeidsforhold enn innen kokk og servitør som er mer profilerte yrker, men med mye helge- og kveldsarbeid. Vi har også gode karrieremuligheter innad i konsernet, sier Jensen. Fortsatt er det godt, gammelt bakerhåndverk som ligger til grunn for kjernevirksomheten. Bak produksjonslinjene er det høy kompetanse på steking, baking og håndtering av bakst. I de største konditoriene lages kakene fortsatt for hånd, deriblant den folkekjære Kvæfjordkaka. – For oss handler framtida om innovasjon og nye produkter. I en landsdel med vel 300.000 mennesker er markedet til en viss grad begrenset og på kort sikt blir det ikke mange flere som skal spise. Men det er fortsatt en del å jobbe med i det totale markedet. Vi skal følge trender og kanskje skape noen nye selv. |
Kystmegler AS
Torget 6 8300 Svolvær |
Website by V design AS
|